נכון להיום (בדומה לטיפולי הפריה חוץ גופית במטופלות עם תגובה ירודה), למרות השימוש בטכנולגיות מתקדמות,עדיין קשה לנבא במדוייק הצלחה של טיפול

אם זאת, התוצאות המפורסמות בספרות הרפואית במטופלות שעברו פעולת IVA ממספר מרכזים מובילים בעולם מעודדות. אחוז ההריונות ולידות אשר דווחו מאחד המרכזים ביפן הוא כ20-30% במטופלות עם רזרבה שחלתית ירודה מאד ועד 50% במטופלות עם רזרבה שחלתית ירודה ממרכזים שונים באירופה. הריונות ולידות במטופלות באל-וסת (מנופאוזה) 10-15%. לרוב מדובר בהריונות בנשים שעברו טיפול הפריה חוץ גופית (IVF) אחרי הIVA אך דווחו גם הריונות ספונטניים (כ5%). ייעוץ פרטני לגבי סיכויי הצלחה שלך ניתן יהיה לקבל במסגרת הפגישה במרפאה.

יש מספר סיבות לכך שיש שונות בין אחוזי ההצלחה בין המרכזים השונים בעולם:

1) מלבד החלק הניתוחי, יש חשיבות עליונה בהערכה של הסטטוס ההורמונלי של המטופלת טרם ביצוע IVA כדי להגיע לאיזון הורומנלי מיטבי ולשמור עליו גם לאחר הIVA.

2) במידה והתכנון לאחר הפעולה הוא לבצע גירוי שחלתי לצורך הפריה חוץ גופית, יש חשיבות לבחירת הפרוטוקול והתרופות.

3) ייתכן והפעולה בוצעה ע"י צוות מנתחים מנוסים בתחום הניתוחים הגינקולוגים על סמך קריאה של מאמרים או צפייה בקטעי וידאו אבל לעולם לא עברו הכשרה ממשית במרכז שמבצע IVA. לאחר פעולת IVA עקב השתלה של רקמת שחלה גם מחוץ לשחלה באגן, התפקוד השחלתי משתנה ודורש איזון ומעקב ייחודי מכיוון שזקיקים יכולים לגדול במקומות לא סטנדרטיים.

יש לציין, כי קיימת פעולה ניתוחית נוספת בשם OVARIAN SCRATCHING – שכוללת חיתוך של רקמת השחלה בתוך גוף האישה (פעולה שונה מIVA). ישנם מספר קטן מאד של דיווחים בעולם ובישראל על הריונות לאחר הפעולה בעיקר בנשים צעירות (גיל ממוצע 30).